Нанесення малюнка за допомогою фарби. Печать на ткани в Киеве. Компания печати представляет печать на ткани. на поверхню тканини датується ще часами вавилонського царства. А перші згадки про отримання кольорових декоративних ефектів на тканинах зустрічаються вже в «Природній історії» Плінія.

Спочатку тканини з такими малюнками були дешевою заміною вишитих візерунків, але з часом оформилися в самостійне мистецтво. На самому початку тканини раскрашивались вручну інструментами для письма та малювання — первісними пір’ям і кистями. В середні віки великого поширення набули набивні малюнки за допомогою дерев’яних штампів (рис. 1). При цьому майстер ставив штамп на потрібне місце і пристукивают по ньому молотком, тобто як би набивав малюнок. Звідси і пішов термін «набивні тканини», «набивний малюнок» і т.д.

На територіях колишньої Персії ці ремесла збереглися і зараз. Тканини, прикрашені за допомогою кольорового ручного друку штампами, так само популярні, як перські килими.

Незважаючи на збереження народних ремесел, які використовують ручну друк, механізація друку по тканині була неминучою. Почалася вона приблизно в середині XVIII століття, а вже в кінці століття була створена перша вальна друкарська машина з дерев’яними, а потім і з металевими гравірованими валами.

У Росії перша друкована машина з’явилася на початку XIX століття в Іваново-Вознесенську — тодішньому центрі текстильної промисловості. А через 15-20 років друкарські машини з текстилю вже працювали на всіх профільних підприємствах Петербурга і Москви.

Сьогодні існує кілька ефективних способів нанесення друкованого малюнка на текстильне полотно. Як окремий вид мистецтва зберігаються і деякі ручні способи набивання тканин. Але масове виробництво вимагає більш досконалих і продуктивних способів друку.

До найбільш продуктивним способам друку відносяться наступні:
механічна друк гравірованими металевими валами для нанесення малюнка на бавовняні, хлопкоподобние і віскозні тканини;
шовкотрафарет (фотофільмпечать, ФФП) плоскими сітчастими шаблонами для оформлення шовкових, шелкоподобних, вовняних і лляних тканин, а також дизайну готових виробів;
ротаційний друк для нанесення малюнка на трикотажні і неткані полотна і інші види тканин і текстильних полотен;
аерографная друк;
прямий друк на тканині і готові вироби;
перекладна або суха друк для нанесення малюнка на деякі полотна і штучні вироби;
деякі інші.
Інші способи нанесення малюнка набагато менше використовуються в масовому виробництві набивних тканин. Кожен із способів друку активно впливає на характер оформлення тканин, накладаючи на малюнок певні обмеження. Саме тому дизайнер по тканині зобов’язаний добре знати можливості будь-якого способу друку, так як тільки такий малюнок може бути виконаний на даній тканини при дотриманні технології його відтворення на певному обладнанні.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here