«Ти можеш почепити костюм і ввічливо посміхатися, але від тебе завжди буде трохи пахнути смаженою ковбасою», — говорив Алек Болдуін стажисту-селюків Кеннету в серіалі 30 Rock. Непроста комп’ютерна гра World of Tanks як раз нагадує такого ось сільського трудягу, пробився до верхів. Він гарний, люб’язний і стриманий, але, здається, в будь-яку секунду може натягнути комбінезон і солом’яний капелюх, а потім, сівши на ґанку і прикусив соломинку, фальшиво набринчать кантрі на потертій гітарці. Це, втім, зовсім не означає, що з ним не можна зіграти в гольф і обговорити курси акцій … але що це, вовняні шкарпетки з-під туфель Сільвано Латтанці визирають?

Самі ми немісцеві

Wargaming.net обіцяли війни кланів з глобальною картою і макроменеджментом, але до релізу не встигли.

Бажання Wargaming.net зробити гру саме про танки — і це незважаючи на скептичні смішки колег по цеху відразу після анонса гри — по-людськи зрозуміло. Танки — це круто. Вони потужні, красиві, тиснуть все підряд і подобаються чоловікам. Автори до того ж явно відчували себе в своїй тарілці: на їхньому рахунку вже дві гри про Другу світову (хороша «Операція« Багратіон »і дуже хороша Order of War), і ніхто краще за них не малює лісову радянську глибинку. Ідея помістити танки в онлайн теж зрозуміла: там все гранично умовно, є свої і є вороги — а далі тільки війна! Здається, лише б з танками було все в порядку.

А з танками-то все якраз прекрасно. Представлені практично всі як німецькі, так і радянські зразки часів Великої Вітчизняної, в тому числі і прототипи, що не потрапили в серійне виробництво. Моделі — чудо, фізика танків — практично бездоганна, точно відчуваєш кожен скрип гусениці, кожен легкий зрушення вежі, а вже постріли-то такі, що, здається, зі стільця впадеш.

Подібні враження від управління технікою не отримати ні в Battlefield, ні навіть в серйозних симуляторах типу «Балкани в огні»: в першому випадку все дуже примітивно, в другому — незграбно і нудно. Найближчий аналог, як це не дивно, польоти на баньши в Halo — дух захоплює!

При цьому World of Tanks не якийсь складний симулятор, хоча аркадою гру теж не назвеш. У танка є умовна смужка життя, але куди важливіше — як працюють його запчастини. Ви можете вполювати ворожої махині гусеницю, і танкетка встане як укопана. Можете влаштувати пожежу і поранити екіпаж. Можете поламати знаряддя, і по вам просто-напросто не зможуть стріляти. Нарешті, недостатньо просто потрапити по ворогу, потрібно ще й броню пробити, а для цього важливо вивчити слабкі місця кожної моделі. Тобто з механіки начебто краще і не придумаєш, вона не дуже складна, але в той же час досить глибока і освоюється за десять хвилин. Заходьте в магазин wargaming і обирайте те що потрібно саме вам.

Який ти, на фіг, танкіст?

Танк зі зламаним знаряддям і підбитим гусеницею — ідеальна мішень: не виїде і здачі не дасть.

Проблеми починаються тоді, коли розумієш, що замість класичного мережевого шутера автори створили складну економічну модель, саму гру начебто залишивши безкоштовною. У вас є ангар, де містяться ваші танки, там же можна прокачувати екіпаж, докуповувати запчастини, ставити допоміжні модулі (наприклад, автоматичні вогнегасники або, не смійтеся, шоколад, який із задоволенням з’їдять бійці), а після битви — лагодити свою машину і добирати комплект боєприпасів.

Самі танки бувають десяти рівнів — відповідно, починаєте ви з самих низів, яким-небудь жалюгідним МС-1, який їздить не швидше переходить дорогу старушенции, пихкає як паровоз і не здатний нікого подряпати. Правда, досвід і гроші тут нараховуються не тільки за вбивства, але і за розвідку, а якщо ваша команда перемогла — шматочок від загального пирога дістанеться і маленьким жвавим танкам-шпигунам, підсвічувати мета для своїх добре озброєних соратників.

На жаль, щоб накопичити на більш-менш серйозний танк, потрібно провести не менше півсотні боїв, де вас використовують як хлопчиків для биття. Як би добре ви не грали і яка б прекрасна реакція і вправність у вас не була, поки ваші можливості затиснуті немічною технікою, в World of Tanks ви — сміття під ногами. Це ріднить гру з безликими корейськими MMORPG: щоб почати отримувати задоволення, необхідно витратити тиждень на виснажливу прокачування. Або … розщедритися. Серед внутрішньоігрових валют є золото, срібло і вільний досвід, і набагато простіше, звичайно, купити все це за реальні гроші і не мучитися.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here