Автоматичні коробки давно і щільно увійшли в повсякденне життя водіїв, проте до цих пір не всі автомобілісти розуміють, як ними правильно користуватися і чого точно не варто робити …

Народження коробка передач на мерседес спринтер можна відстежити в 1930-х, а перша серійна модель, обладнана звичним в деякому сенсі автоматом, з’явилася в 1940 році. Винайшли його інженери General Motors для автомобілів Oldsmobile. З того моменту АКПП пройшла довгий і тернистий шлях розвитку від класичних гідротрансформаторів до роботів з двома зчепленнями і, звичайно ж, «які так всім полюбились» варіатори.

Основні принципи управління автоматичними КПП прості, досить знати лише кілька речей. Зокрема, D — основний режим руху автомобіля вперед, R — задній хід, P — парковка. Правда, навіть в цьому випадку виникає багато питань з розряду «а що якщо …» Кожен з них так чи інакше впливає на довголіття АКПП.

А що, якщо працювати селектором туди-сюди?

Багато сучасних автомобілів мають автоматичні КПП з ручним режимом управління, неважливо, будь то «вуха» під кермом або ж можливість перемикати передачі вниз і вгору самим селектором — сучасної коробці це не зашкодить. Навіть якщо скинути кілька передач вниз, крутити мотор в дзвін і занапастити що-небудь не дозволить електроніка.

З АКПП колишніх поколінь ситуація дещо інша: перемикатися на ходу між режимами 1 / L, 2, 3 і D можна саме в такій послідовності, тоді жити коробка буде довго і щасливо. А ось занадто часте і неакуратне застосування зворотного порядку може нашкодити не тільки КПП, перегріваючи її, але і мотору, аж до незавидною зустрічі клапанів з поршнями.

Стартонути зі світлофора …

Водії, які намагаються різко стартанути зі світлофора, роблять це кількома способами. Всі вони негативно впливають на термін життя автомата, але в різному ступені. Деякі переводять селектор в нейтраль, піднімають обороти і прямо перед стартом перемикаються в положення D. Це величезний стрес для коробки, і так робити точно не варто. Більш правильним варіантом буде одночасне натискання педалей газу і гальма. Правда, довго (від 5 секунд і вище) їх тримати також не рекомендується. Для деяких коробок, особливо ранніх 7-східчастих DSG, це взагалі згубно. Вартість ефектного старту може варіюватися від 2 до 7 тисяч євро.

Якщо автомобіль оснащений системою ланч-контролю, то краще використовувати її. Стартувати з ланчу можна хоч на кожному перехресті, але виглядати це буде вкрай дивно. Та й спасибі вам трансмісія не скаже.

… або попалити гуму?

Технічно пробуксовки коліс автомати бояться несильно, але тільки якщо все робиться в міру і коробка не буде в цей момент перемикати передачі. Тобто буксує, але перевівши АКПП на нижчу передачу. Не варто думати, що це зовсім не шкідлива процедура, ви в будь-якому випадку зношуєте нутрощі коробки. А якщо вона ще й хворіє, схильна до перегріву наприклад, то смерть агрегату може виявитися значно ближче. Нагрівання, до речі кажучи, дуже бояться автомати Aisin, які ставилися на 3.5-літрові Camry з 2006 року.

Ще один приклад пробуксовки з автоматом — це розгойдування. Вона допоможе, якщо ви десь застрягли. Вище ми говорили, що перемикання селектора на ходу туди-сюди не рекомендовано. Але навантаження на коробку під час розгойдування не таке велике, і якщо іншого способу виїхати немає, то качайте. Такий прийом деякі автовиробники навіть згадують в мануалах, але знову ж таки перестаратися не варто.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here